Accès des membres | Trouver un Groupe | English

Bienvenue à Scouts Canada

Join Scouts Canada

Scouts Canada est l’organisation jeunesse la plus importante au pays. Depuis ses débuts il y a plus de 100 ans, l’organisation a fait découvrir à plus de 17 millions de jeunes Canadiens un monde d’aventures, de plein air et d’amitiés.

Les scouts vivent des aventures amusantes et des expériences uniques. Tout au long de leur parcours, ils deviennent des personnes débrouillardes, confiantes et polyvalentes, bien préparées à la réussite.

Le scoutisme t’offre tout un monde où il t’est possible de faire ressortir le meilleur de toi-même et des autres. Nous travaillons constamment à l’élaboration de programmes de grande qualité. Nos programmes sont offerts toute l’année et proposent aux jeunes des aventures dont ils se souviendront toute leur vie.

Quoi de neuf?

06/02/2017 - 6:00pm - 06/04/2017 - 11:00am
05/18/2017 - 05/22/2017
04/14/2017 - 7:00pm
03/19/2017 - 11:00am - 3:30pm
03/04/2017 - 9:00am - 12:00pm
02/26/2017 (All day)

Nouvelles

Attention All Youth of the Greater Toronto Council: Do you have an Artist’s soul?  Plus »
Camp Adventureland Summer Camp is a great place for youth to have fun while exploring the outdoors at Woodland Trails Scout Camp. Programs include: Day camp, Overnight camp, Leader Development Training and Adventureland North/ Kennabic which is held at Haliburton Scout Reserve.  Find out more or Register Today Plus »
Please be advised that the council will be involved in a modified support structure for the east end of GTC. Geoffrey Ellis has been successfully leading Scarborough as Area Commissioner for over a year now. He has also graciously agreed to participate in a pilot initiative to expand the region he supports to include Area Commissioner (Interim) of Agincourt effective immediately. Geoffrey can be reached at geoffrey.ellis@scouts.ca We would also like to take this opportunity to thank Richard Camps for his past contribution as Area Commissioner for Agincourt. Plus »
Dear Scouters: My name is Nathan Yiu and I have the pleasure of serving as your Deputy Council Youth Commissioner for Recognition 2016-2017. This year is an exciting one for recognition, as we are rolling out the new Canadian Path top section awards, which we hope will allow more youth to be recognized for their personal progress and achievement. Plus »

Scouts Canada, l’organisation jeunesse la plus importante au pays, offre des programmes stimulants pour les garçons et les filles âgés de 5 à 26 ans dans des milliers de groupes répartis dans la plupart des villes du Canada.

S'inscrire aux Scouts Bénévoles Faire un don Mises à jour par courriel

Poursuis ta route. Deviens scout! Scouts.ca/getscouting
Dites merci aujourd'hui à un bénévole extraordinaire! Scouts.ca/merci
Moot Canada 2013